akarmi2

akarmi2

Új családtagunk

2009. július 29. - Missred

 

 Kis malőr után - merthogy kis országunkban nem forgalmazzák azt a színt a mosógépből, amit szerettünk volna - tegnap megérkezett az új kis jószágunk.
Így nem inox-fekete, hanem fehér-ezüst a kicsike. 2 napig győzködtem magam, hogy ez is tetszeni fog. Illetve nem is annyira kicsike, de mélységre mégis, mert vagy 15 centivel kisebb. Ami ugyebár egy panel fürdőjében órási hely ám!

Siettünk haza. Útközben hívtuk a szállítót, mondta, jön ő is. Vártunk, vártunk. Újra hívtuk, mire mondta, hogy bedugult, de 10 perc múlva itt van. Addigra a régi - nem szeretem leírni ezt a szót, mert úgy szerettem őt is - zanussit Apa kikötötte, kihúzta, kivitte a fürdőből. Azt ami alatta volt... nem mondom.   Néha elfordítottam én, és ameddig tudtam benyúltam a felmosóval, de mindig maradt olyan terület a helyszűke miatt, ahol nem tudtam kitakarítani.
Most meg sikálhattam a kavicsot. Na meg a csempét, ami tiszta por volt mögötte. Aztán az ő vízleeresztő csővét is leportalanítottam. Szerencsére nálunk be van kötve a kád alá egy cső, ami a lefolyóba csatlakozik és így nem a kádba folyik a víz. Eléggé minőségi dolog ez, főleg, hogy apukám már az I. pun háború idején megtette ezt.

Szépen kitakarítottam a régit még pár napja, tegnap még a lenti szűrőjét is kipucoltam, és az utolsó ruhafestés (szombat) nyomait is igyekeztem eltüntetni a mosószeradagolójából. Tiszta csill-vill, mint egy új! Remélem, hogy szeretni fogja a következő gazdája is.

A sok pakolászás közben persze Apa bevitte Samsung jószágocskát a helyére, beállította a tappancsait, rákötötte a csapra, hogy inni tudjon, és bedugtuk a konnektorba, hogy lássuk mit tud.
Szakirodalmat elolvastuk betűről-betűre. Odaültünk elé, bekapcsoltuk. Édes kis csippanással jelezte, hogy Itt vagyok!   Aranyos, mintha köszönne, de téynleg.

Megvizsgáltunk mindenféle funkciót rajta. Most mondjam milyen szép? Minden világít, tökre értelmes a kezelőfelület, jelzi mit is csinál éppen - villogtatja magát  
Na aztán, hogy így mindent megnyomkodtunk rajta, a kis labdacsba öntöttem egy kis mosószert és beindítottuk. Meg kapott egy kis öblítőt is, hogy a gyári dolgokat kimossuk belőle. Aztán így üresen elindítottuk.

Furcsa volt, hogy nem a szivattyúzással kezdi, hanem még előbb úgy csinál, mintha a ruhákat rendezgetné vagy méricskélné. Persze még nem volt benne, de úgy csinált, mintha.   Aztán elkezdett inni. De olyan csöndben, hogy először alig vettük észre. De mégiscsak gyűlt a víz a dobban. Még néztük kicsit, aztán magára hagytuk, mert nagyon éhesek voltunk. Illetve Apa közben lezuhanyozott, törölközés közben is leste kicsit. Nagyon tetszik neki! Furcsák a pasik, mert amikor a szállító meglátta először, neki is elállt a szava és csak annyit mondott: hú de gyönyörű!
Na igen, de ez egy dolog, hogy roppant pofás. De hogy milyen okos! Na az volt a fő dolog, amiért mellette voksoltunk. Klassz dolog ez az ezüstionos fertőtlenítés, antibakterializálás (durva egy szó!) mert azt írja a füzete, hogy egy hónapig megőrzi a hatását. Pl. a szekrénybe eltett ruciknál, ágyneműknél, törölközőknél, stb.  Meg különben is eco és ma már ez is fontos momentum. A leghosszabb, legtöbb vízet használó programja is csak 40 litert használ el, de akkor áztatás, előmosás, minden bele van számolva.

Egyszercsak eljutott a centrifugálásig. Egyáltalán tök csöndes kis jószág - amit ugye szeretönk - és jópofa, ahogy felpörgeti magát. Előbb csak rendzeget, meg úgy csinál megint, mintha, pedig mégsem. Aztán mégiscsak felpörgeti magát, de fokozatosan és olyan hangja van, mint egy felszálló repcsinek. Csak persze halkan. A mosószerhabot, mivel most nem volt benne ruci, még az ajtó alól, a z ajtó és a gumi közül is ksizívta a vákuum. Jópofa! Amikor pedig végez a mosással, aranyosan zenélve csipog, és nagy betűkkel kiírja a panelra, hogy END.
Ha meg bekapcsolnám, de 10 percig elmászkélnék és nem mondanám meg neki, hogy mit választok és nem nyomnám meg a start gombot, akkor felülbírál engem és kikapcsol. Minek várjon? Biztosan elfelejtettem őt

Ma fogom igazán kipróbálni ruhákkal, már épp gyűlt is valamennyi péntek óta. De amire kíváncsi vagyok, hogy a pihe-puha sárga pokrócomat - ami még sosem volt mosva - hogyan fogja kimosni valami extra kímélővel? Remélem nem bolyhosodik meg. Elvileg erről a gyémántszerkezetű dobbelső fog gondoskodni. Ami megint egy érdekes dolog. Azt hiszem csinálok majd fotókat róla.
Van még egy okossága, hogy a fűtőszál kerámia bevonatos. Elvileg nem nagyon rakódik rá vízkő. De ezt nem fogom lefotózni    

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://akarmi2.blog.hu/api/trackback/id/tr1006591377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

101055 2009.08.10. 18:59:01

De jó! olyan kedvesen írtál róla, hogy még én is megszerettem. Az én gépem 26 éves. Motyog, dünnyög, zsörtölődik olykor, de még mindig szépen mos.

72482 2009.08.11. 18:22:14

:) ez szerelem második látásra :)))
süti beállítások módosítása