akarmi2

akarmi2

Virágot Algernonnak

2008. december 14. - Missred

Hű... hogy micsoda jó kis könyvet olvasok éppen!

Már vagy két. vagy három hónapja kaptam kölcsön. Egyik kollégám ilyen hatalmas ,,könyvfaló'' és vele szoktunk cserélgetni. Mármint nem könyv+fa+ló :))))  Ez egy régi könyv, ahogy láttam 1969-es kiadású. Daniel Keyes: Virágot Algernonnak.

Még nem értem a végére, de roppant mód tetszik a részletes elbeszélés, ami a főhős szemszögéből tárul elém. Tudom mi lesz a várható vége a történetnek, mert miközben utána néztem, sajna kiderült. De ettől még nem fogom letenni. Azt is láttam, hogy meg is filmesítették. De talán ez is olyan más lesz a vásznon, mint a papíron, hogy nem biztos, hogy meg akarom nézni. 

Szeretem, mikor egy történet hatással van rám. Nem egyszer előfordult már, hogy beleéltem magam, szinte ott voltam én is, csendes szemlélőként a történetben. Alig vártam, hogy hazaérjek, elintézzem a kis kötelező napi teendőimet és leülhessek olvasni. Most már ugye az olvasósarok is rendelkezésemre áll bármikor :)
Most is így érzem magam, miközben Charlie történetét olvasom. A fogyatékos Charlie-ét, aki az agyműtétje után olyan gyorsan fejlődik az intelligenciája, hogy szinte fel sem fogható. Hiába tudom, mi lesz a vége, mégis érdekel, hogyan oldódik meg a történet. Illetve gyanítom, hogy nem lesz itt megoldás, csak egy végkifejlet. Konzekvenciák taglalására sem számítok, hiszen ez egy sci-fi. Mindenesetre olyan történet és olyan rabul ejtően írt regény, amit biztosan nem fogok elfelejteni.
Apának mindig azt mondom, hogy én olyat izét, sci-fit vagy mit, nem olvasok, de valahol ez a történet sem más, mint fikció. Bár ha belegondolok, hogy mennyi mindent nem tudhatunk mi egyszerű emberek az orvostudomány fejlődéséről, akkor talán még sem :) Akkor szinte az tűnik sci-finek, ahogy mi élünk itt ez a kék bolygón :)

A bejegyzés trackback címe:

https://akarmi2.blog.hu/api/trackback/id/tr816591307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

73692 2008.12.21. 13:33:55

Én előbb láttam a filmet, régen, tévében majd sok-sok év múlva vettem meg a könyvet és olvastam el. Szerintem jó a film is, ha meg tudod szerezni nézd meg. Az író szeret ilyen "agyi" témájú dolgokról írni, olvastam tőle az Ötödik Sally-t is az is jó, egy tudathasadásos csajról szól.

72482 2008.12.22. 08:38:27

Szia :) jelentem a film levadászása már folyamatban van! :) de ha hamarabb lesz meg, mint ahogy el tudom olvasni a könyvet, akkor is kibírom (valahogy), hogy a könyv végére jussak és csak utána nézem meg a filmet. De a történet, mint írtam, nagyon tetszik. Csak hát az ünnepi sürgés-forgás miatt kevesebb idő jut olvasgatni. :) Aztán ha majd láttam, élménybeszámolok róla :)
süti beállítások módosítása