akarmi2

akarmi2

Elefántia

2009. október 13. - Missred

 

 Meséltem? Nem hiszem. Ezek az elefántok ,,csak úgy'' lesznek az embernek.

Nem vagyok buddhista, sem hinduista, de mégis vannak kis szerencselefántjaim. És vannak Apának is.

E vallás szerint ha jól tudom - de valaki erősítsen meg, vagy javítson ki, ha nem - hét felfelé álló orrmányú elefántot kell összegyűjteni a földi életben ahhoz, hogy elnyerjék a nirvánát. De mivel nem vagyok járatos ilyesmiben, jobb lenne, ha valaki kalauzolna. 

Szeretem a ,,zelefánokat''  és gondoltam, hogy ha már vannak ők nekünk, akkor nem kellene a polcon kallódniuk. Sokat, sokat gondolkodtam, hogy mi lenne számukra dekoratív, mutatós, meglepő és mégis méltó hely. És mivel sokan vannak és kicsik és kisebbek meg egészen aprók, egyféleképpen tudtam elképzelni őket.

Ők fából faragottak, illetve az egyik nem is tudom miből van, egészen hippis, mert a színe is, a mintája is meglepő, de nagyon vidám elefán. Mintás elefán! Ahh
Szóval valami már régóta mocorgott a fejemben - neeeem, nem kukac! - aztán múlt héten adódott a megoldás egy szupermarketben. Vasárnap meg a töltelék is hazajött, így a zelefánok már azóta ott vigyorognak a polcon és többé már sosem kallódnak el. (és nems zívom be őket a porszívóval sem... eh)

Már hatan vannak, de csak háromnak áll felfelé a zorrmánya :)

A teljességhez az is hozzájárul, hogy a kulcstartómon van egy afrikában, ébenfából faragott elefánt, amibe még a nevem is bele van faragva. Még egyik ügyfelemtől kaptam a bankban ajándékba és nagyon szeretem. Legalább 10 éve lóg a kulcstartómon és nem is akarok megválni tőle. Csuda tudja, hogy azért-e mert emlék, vagy azért, mert elefán?

az ici, a pici és a piciri. Nem volt semmi ezeket is kifaragni, mi? Kicsi bánatos elefánok, de nagyon kedvesek :)

Nahh most már aztán jó helyük van és remélem még lesznek majd páran. Egyébként nem lehet véletlen, hogy Apa ma kezembe adta Wilbur Smith Elefántsirató című könyvét. Most ez a kötelező olvasmányom. Majd beszámolok róla.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://akarmi2.blog.hu/api/trackback/id/tr656591403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sofn 2010.01.19. 14:42:47

:) olvaslak ám itt is:) ehhez az elefántos buddhistás dologhoz annyit, hogy jó lenne ha így el lehetne érni a nirvánát:) sajnos ez nem ilyen könnyű, gondolom valami neo-szokkicioccó-bóvliárús találhatta ki, vagy pedig évek alatt szájról szájra járva lett ez a mítosz belőle. ( én úgy tudtam, hogy hét felálló orrú elefánt nagy szerencsét jelent) amúgy meg nagyon édesek a fánik a palackban:)

72482 2010.01.19. 21:41:10

Szia sofn :) Nem tudom, ki találhatta ki, de jót mosolyogtam az elméleteden. :) Nem azért gyűjtjük őket, mert hiszünk benne, hanem mert hozzánk kerülnek, és csak utánaolvastam annak, amit hallottam. Egyébként én is a szerencséről hallottam, aztán találtam ezt a nirvánás kapcsolatot. Ettől még lehet, hogy maga a nirvána a szerencse. De nem vagyok buddhista, így különösebben nagy jelentőséget nem tulajdonítok nekik. Viszont összecsomagolni jó volt őket, azóta a legpicibbet sem porszívóztam össze egyszer sem :)
süti beállítások módosítása